17.02.2014

Metoda dobrého startu pokračuje

Po kladných ohlasech od vyučujících a od rodičů  žáků prvních tříd v minulém školním roce jsme od ledna 2014 otevřeli dvě nové skupinky pro stávající žáky 1. tříd, se kterými cvičíme Metodu dobrého startu. Když nahlédneme do historie, zjistíme, že nejde o žádnou novinku, ale že Metodu Dobrého startu, metodu Bon départ formulovala a prakticky ověřila již během 1.světové války ve Francii Théa Bougnetová. Původně sloužila k léčbě poruch hybností a v roce 1941 byla metoda použita také na základní škole jako příprava pro výuku počátečního čtení a psaní. Za tímto účelem se pak rozšířila do dalších evropských států. Do bývalého Československa se dostala tato metoda díky Martě Bogdanowicz z Polska a na její úpravě se pak od počátku 80. let 20. století podílela Jana Swierkoszová. Metoda je vhodná pro děti s nerovnoměrným psychomotorickým vývojem jako metoda, která nepravidelně se rozvíjející funkce upravuje a pro děti s normálním psychomotorickým vývojem jako metoda aktivizační. Cvičení pod vedením školní psycholožky se konají jednou týdně mimo dobu vyučování. Práce v jednotlivých cvičeních vychází z lidové písničky, od které se pak odvíjí celé setkání a pohyby v oblasti hrubé i jemné motoriky. Jednotlivé hodiny jsou svižné, děti se u nich nenudí, cvičení je baví a do vyučování odchází pozitivně naladěné.